2014年3月21日 星期五

黛比: 獻給妳也獻給我已逝大妹的一首歌 歌詞很真誠坦率毫無顧忌 引人深思我們與上帝之間的關係的學哲學 目前除了附上我個人的直譯之外 不多做說明 因為涉及我的綜合案件的機密武器 ;) 我知道妳知道我在說什麼 ;)

,http://youtu.be/PBo-n_17XU0 I heard there was a secret chord 我聽說有著秘密 玄律
That David played and it pleased the Lord 是乖乖牌大衛國王彈奏的而他因此而令了上帝的悅納
But you don't really care for music, do you? 但你們一般聽眾阿(以及我為寫作這譜曲作的懷中愛人...) 你們不真懂得欣賞大衛國王譜取的微妙音樂玄率是吧
It goes like this, the fourth, the fifth, the minor fall, the major lift, the baffled king composing Hallelujah 大衛國王譜下的曲玄創曲是這樣的: "第四玄 第五玄 副次要降調音玄 主要昇華音玄, 酷似啞然國王寫譜著哈利路亞('贊美歸於 耶和華 上帝 神'的意思)"

Hallelujah 哈利路亞
Hallelujah 哈利路亞
Hallelujah 哈利路亞
Hallelu----jah 贊美祢 ---- 哦 我的 耶和華 上帝 神!
Your faith was strong but you needed proof, you saw her bathing on the roof, her beauty in the moonlight overthrew you 大衛王你當時對上帝的信心十足但你卻需要上帝愛你的證明, 所以你看到了別示巴在她自家樓頂上洗澡的時候,在月光的影象當中她完全顛覆了你的理智!
She tied you to a kitchen chair, she broke your throne, she cut your hair, and from your lips she drew the Hallelujah 別示巴把大衛王你綁在廚房木椅上,她又砍斷了你堂正威嚴的國王寶座, 她又把妳的髮毛給全部減除掉了, 由此, 她從你的嘴唇引出了贊嘆聲: "哈利路亞"("贊美 上帝"的意思)

Hallelujah 哈利路亞
Hallelujah 哈利路亞
Hallelujah 哈利路亞
Hallelu----jah 贊美祢 ---- 哦 我的 耶和華 上帝 神!

Maybe I have been here before, I know this room; I have walked this floor, I used to live alone before I knew you 或許我曾到過這個地方,我知道這個房間(妳的陰道); 我已曾走過這地板, 但在我認識了妳以前我曾經是個自己獨居的寄居蟹
I've seen your flag on the marble arch, love is not a victory march, it's a cold and its a broken Hallelujah 我曾經看過妳在那大理石大廳樑柱上的錦旗標緻,但愛不是勝利凱旋行軍, 愛是個冷酷冰冷與破碎的"哈利路亞(祢 ---- 喔 耶和華 上帝 神!)"!

Hallelujah 哈利路亞
Hallelujah 哈利路亞
Hallelujah 哈利路亞
Hallelu----jah 贊美祢 ---- 哦 我的 耶和華 上帝 神!
There was a time you let me know whats really going on below, but now you never show it to me, do you? (and) 曾經 妳讓我知道妳下體部位正在發生什麼事的即時回傳給我, 但現在妳甚至不給我看了!
Remember when I moved in you; the holy dark was moving too, and every breath we drew was Hallelujah 記得當我搬進妳體內的時候; 聖靈淵深幽暗也跟著我們轍動著, 而這時 我們呼吸的每一口氣 都在高唱著"哈利路亞"!

Hallelujah 哈利路亞
Hallelujah 哈利路亞
Hallelujah 哈利路亞
Hallelu----jah 贊美祢 ---- 哦 我的 耶和華 上帝 神!

Maybe there's a God above, and all I ever learned from love was how to shoot at someone who outdrew you 或許頭上三尺有 上帝, 但我從來只學會的愛, 是在比你更行的人的背後暗箭捅,射他好幾刀槍!
And its not a cry you can hear at night, its not somebody who's seen the light, its a cold and its a broken Hallelujah 而這並不是 上帝在晚上你如此哭泣的時候會垂聽你如此荒謬禱祈的, 因為你這不是見到真光真理的人(人的靈魂), 而是一個冷酷冰冷與破碎的"哈利路亞"!

Hallelujah 哈利路亞!
Hallelujah 哈利路亞!
Hallelujah 哈利路亞!
Hallelu--jah 我贊美祢 ---- 哦 我的 耶和華 上帝 神!

Hallelujah 哈利路亞!
Hallelujah 哈利路亞!
Hallelujah 哈利路亞!
Hallelu---u---jah 贊美祢 ---- 哦 我的 耶和華 上帝 神!

沒有留言:

張貼留言